Marek Kopča vyštudoval FiF UK v Bratislave. V oblasti marketingu, e-commerce a digitálnej komunikácie pôsobí vyše 13 rokov. Začínal ako redaktor a neskôr obsahový manažér portálu Markiza.sk. V IT spoločnosti WebCom, resp. Comsultia zodpovedal za obsahovú a marketingovú stratégiu a vedenie webdeveloperského tímu. Skúsenosti z reklamnej branže získal na accountskej pozícii v agentúre Istropolitana Ogilvy. Po krátkom brejku si s kamarátom z gymnázia otvoril kaviareň. Od roku 2008 pôsobil v Union poisťovni a Union zdravotnej poisťovni ako šéf priameho predaja na Slovensku a v Českej republike a neskôr ako riaditeľ marketingu a digitálneho predaja. Patril k zakladateľom digitálnej poisťovacej značky Onlia, kde zodpovedal za obchod a marketing. Od mája 2017 vedie marketing a PR v Hyundai Motor Slovakia. Je jedným zo zakladateľov a členom prezídia občianskeho združenia Ľudia z marketingu. Je ženatý, má jednu dcéru a vo voľnom čase hrá bowling a číta papierové knihy.