Keď sa bavíme o efektívnosti reklamy, je Les Binet jedno z najväčších mien na svete.
Vyštudoval fyziku na Oxforde, pokračoval na univerzite v Edinburgu, kde zameral svoj výskum na umelú inteligenciu a počítačové modelovanie. Svoje schopnosti v oblasti modelovania uplatnil pri meraní účinkov reklamy. Lesov prístup k vyhodnocovaniu reklamy vystihuje jeho výrok:
“It’s not just big data we need, it’s long data. You can’t measure long term effects with short term data.”
V súčasnosti je Group Head of Effectiveness v agentúre adam&eve DDB, ktorá má vo svojom portfóliu napríklad celosvetovo známe vianočné reklamy obchodného domu John Lewis, ktoré vyhrávajú ocenenia za kreativitu aj efektívnosť. Zároveň vedie DDB Matrix, sieťové ekonometrické poradenstvo a je zakladateľom spoločnosti Binet Consulting Ltd.
The Long Wait - jedna z najúspšenejších vianočných reklám na svete pre obchodný dom John Lewis od Lesa Bineta
Je spoluautorom mnohých publikácií s témou efektívnosti reklamy, ktoré sú povinné čítanie pre marketérov aj ľudí z reklamy. Medzi najznámejšie patria knihy: How not to plan; The Long and the Short Of It; Effectiveness in Context: A Manual for Brand Building; Marketing in the Era of Accountability.
How not to plan: Povinné čítanie každého moderného marketéra teraz získate zadarmo pri kúpe firemného lístka